الخميس، 21 فبراير 2008

سسب عمل مدونة

  • اولا احب اعرفكم بنفسى \ انا بنت فى التاسعة عشر من عمرى فى وجهة نظرى انا بنت عدية زى اى بنت لكن فى وجهة نظر
    اصحابى انا بنت معقدة وها قولكو لية يا سادة يا كرام بيقولة علية (
    بنت عصرية بافكار رجعية) بنت عصرية علاشان لبسى شيك على الموضة اسلوبى حلو بعرف اعمل زمايل لكن مش اصدقاء طرقتى فى الحياة بسيطة ولكن رجعية فى افكارى ومن افكارى الرجعية الى انا عن نفسى مش بعتبرها زى ما هما بيقولة رجعية ان مفيش حاجة اسمها صداقة بين البنت والولد او بلغت العصر بوى فرند انا بقول فى حاجة اسمها زمالة وكمان بحدود زمالة فى الشغل فى الدراسة ودة يا جماعة من اهم الاسباب الى خلتنى اعمل المدونة دى علاشان عوزة اعرف انا صح ولا غلط افضل كدة ولا اتغير وبردة ها قلكو حكاية لطيفة كدة من دمن الحاجات الى بقولة علية رجعية فيها وهى (مشيتى)ومتستغربوش لان من دمن الحاجات العصرية فى وجهت نظر الناس دلوفتى المشية والحكاية ها تدل على كدة وهى وانا فى ثانوى كان عندى مدرس ابن حلل بيقلى يا بت انتة شيك وحلوة لكن مش بتمشى بدلع زى البنات بتمشى زى
    (سلاحف النينجا ) يعنى يا جماعة البنت متبقاش بنت غير لما تمشى بدلع وتلفت النظر ليها وهو دة مندمن الافكار الرجعية الى بيتهمونى بيها ان انا مش بمشى زى البنات علاشان الفت انتبه الناس ودة انا شيفاه صح يعنى انا مش لزم امشى بدلع علاشان الناس تقول علية بنت ولا انا غلطانة ومن دمن اتهامى انى رجعية وهى انى مليش (صاحب ودة بلغة العصر)يكلمنى اخرج معاه او على الاقلاحتفل معاه بالفلنتين دى وطبعا انا فى نظر اصحابى البنات وزامائلى الولد انا معقدة ومكلكعة وبقر عليهم .ومعلش انا عرفة انى طولة عليكم من اول مرة بس دة من حرتى وتفكرى الدائم فى الموضوع دة عوزة اعرف انا صح ولا غلط وانا كدة هتجوز ولا هاعنس وكمان عوزة اعرف رايكم بصراحة اكملكم بقيت حكياتى الرجعية ولا مش هنجح وشكرا.

هناك تعليقان (2):

فيزو2000 يقول...

صغيرتى
رغم حداثة سنك الا انك تفكرين بطريقة
عقلية حفظك الله وثبتك على طريق الصواب واعلمى انك مازلتى على طريق محفوف بالتصادمات لان الحياة نحكم عليها بالتجارب التى نمر بها , وانا ارى ان اراءك متزنة ولكن امامك الكثير حتى تستطعين ان تحكمى على شتى المسائل التى قد تواجهك فى يوماً ما , وهذه نصيحة منى فاقبلها و اعلمى ان الايام ستعلمك الكثير
فاقبلى على الحياة وكونى دائما فى تفاءل
وفقك الله .

mostafa rayan يقول...

لاء طبعاانت صح ودة اللي المفروض يكون لازم يكون بناحدود بين وبين اي حد مانسبهاش عايمة كدة والمدرس بتاعك دة بيستهبل وانا لو منك كنت اديله قلمين تلاتة علي وجهه
انت صح استمري كدة
وماتخليش حد يلعبلك فى دماغك شوفي الدنيا من منظورك انت مش من منظور حد غيرك لأنك صح والمفروض الأخرين هما اللي يكون زيك
وربنا يوفقك